Τόσο απογοητευτικό όσο και απαράδεκτο είναι το αποτέλεσμα έρευνας για τα πολυδιαφημισμένα κόκκινα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Δεν πρόκειται για αυθαίρετο συμπέρασμα ή κακοπροαίρετη κριτική, αλλά για αποδεδειγμένη ανεπάρκεια που ακόμα και στα απλά ζητήματα φαντάζει κραυγαλέα.
Μετά από μεγάλο διάστημα έρευνας και χρήση της προσφερόμενης υπηρεσίας προς τους πολίτες του δήμου, δημοσιεύουμε τα απίστευτα που καταγράψαμε.
Για μία ακόμα φορά μεταξύ άλλων, διαπιστώσαμε ανικανότητα διαχείρισης έστω σε ζητήματα καθημερινότητας. Αδιαφορία, αντιπαραγωγική αντίληψη, ανευθυνότητα, απειρία και αδυναμία διοίκησης.
Χρησιμοποιήσαμε τα περισσότερα του στόλου. Συγκεντρώσαμε υλικό με διαφορετικές ημερομηνίες και διαθέτουμε αρχεία με διαφορετικά ποδήλατα.
Μέχρι σήμερα, μόνο δέκα (10) έχουν διατεθεί για την λιγότερο ρυπογόνα πλασμα(σ)τική μετακίνηση των πολιτών.
Πληροφορηθήκαμε βέβαια ότι ο δήμος με νέα συμφωνία, θα παραλάβει σύντομα και νέα “παρτίδα” μεγαλύτερου αριθμού.
ΑΣΤΕΙΟΛΟΓΗΜΑ
Οπότε αν στο προσεχές διάστημα αντιληφθείτε κομβόι ποδηλάτων στην πόλη ή διαπιστώσετε ότι “γέμισε” η πόλη ηλεκτρικά ποδήλατα ή αν εμφανιστεί ένα νέο είδος κυκλοφοριακής συμφόρησης, μην εκπλαγείτε!
Δεν θα είναι ποδήλατα για όλους, αλλά ποδήλατα για εκείνους.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματός τους για την εικονική πραγματικότητα της οποίας είμαστε θεατές, το σκέφτηκαν, το ξανα σκέφτηκαν και το αποφάσισαν “παίζοντας” τα ρέστα τους.
Θα κατέβουν στις εκλογές… Με ορθοπεταλιές! *Ποια σέλα…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ
Το θέμα των ηλεκτρικών ποδηλάτων, έχει σχολιαστεί αρνητικά και όχι άδικα. Άλλωστε όπως θα διαπιστώσετε, το ρεπορτάζ επιβεβαιώνει απόλυτα ως ορθή την αρνητική κριτική κατά της Δημοτικής Αρχής και προς τον ίδιο τον δήμαρχο Γιάννη Ζαμπούκη.
Είναι πολλά τα προβλήματα που εντοπίσαμε και με μικρές θεματικές κατηγορίες θα αναφερθούμε ενδεικτικά στα κυριότερα. Ενδεικτικό επίσης είναι και το 3λεπτο βίντεο για την ενημέρωσή σας. Μια εικόνα χίλιες λέξεις!
ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ
Υπάρχουν και φορές (την πατήσαμε πάνω από δύο), που ο χρήστης… θα θυμηθεί “ΚΟΥΛΟΧΕΡΙΔΕΣ” να του “κλέβουν” χρήματα!
Ναι και δεν έχει σημασία αν αυτό συμβαίνει από δυσλειτουργία του σηστήματος, το δίκτυο ή “έξυπνες” λειτουργίες για κρυφές ίσως χρεώσεις.
Σίγουρα και αποδεδειγμένα, “κλέβουν” χρήματα από τους χρήστες!
ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ
Παρατηρήθηκε και καταγράφηκε αδικαιολόγητα, μεγάλο κενό στην αντίστοιχη φροντίδα.
Παρέμειναν σε διάφορα σημεία ανενεργά και αδιάθετα επί της ουσίας προς ενοικίαση, για σειρά ημερών.
Υπήρξαν και φορές για πάνω από 15 μέρες και άλλες κάτι λιγότερο.
Τα αφόρτιστα ποδήλατα, καθιέρωσαν σταθερή παρατήρηση κατά την διάρκεια της έρευνας. Σύνηθες το φαινόμενο.
Γενικότερα το “μάζεμα” για φροντίδα ή φόρτιση και εκ νέου διάθεση από σταθμό του κέντρου, αντιμετωπίζεται ίσως σαν αγγαρεία προς αποφυγή και μάλλον πραγματοποιείται αν και εφόσον, το επιβάλουν άλλοι παράγοντες.
Ή ακόμα χειρότερα μπορεί και να εξαρτάται από την προσωπική πρωτοβουλία οποιουδήποτε, αν ο άμεσος προϊστάμενός του, δεν έχει προβλέψει και καθιερώσει ανάλογο προγραμματισμό.
Καλύπτοντας τις ανάγκες της έρευνας, “κρατήσαμε” δύο και τρία και τέσσερα ποδήλατα ανενεργά, πάντα παρκαρισμένα σε πεζοδρόμια και στην θέα περαστικών για μέρες…
Δύο φορές μάλιστα και δύο ταυτόχρονα!
Σε άλλη περίπτωση για μία περίπου εβδομάδα, σε κεντρικό σημείο της πόλης.
ΚΑΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Θυμηθήκαμε αρκετές φορές το ρεφρέν του Γιάννη Πάριου “με τα φρένα σπασμένα”. Μας συνέβει να κάνουμε κανονικά πεντάλ… με χρήση φρένου.
Σε άλλες περιπτώσεις τα πεντάλ ακουμπούσαν στο κάτω μέρος του σκελετού, οπότε δεν χρειάστηκε η χρήση του κουδουνιού προειδοποίησης, επειδή ο ήχος της κρούσης ήταν μόνιμος και πιο ισχυρός.
Σε ένα τουλάχιστον και προφανώς επειδή χάλασε το ρυθμιστικό της σέλας, την σταθεροποίησαν με βίδα στο μεγαλύτερο ύψος, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το χρησιμοποιήσουν, άτομα μετρίου αναστήματος, αφού δεν φτάνουν τα πεντάλ. Ένα άλλο το ακυρώσαμε, επειδή στην κίνηση να το κατεβάσουμε από το πεζοδρόμιο, μας έμεινε στα χέρια η *σέλλα. “Ποια σέλλα…”
Κάποιες φορές συνέβει, να χάνεται η έννοια της ηλεκτρικής κίνησης (υποβοήθησης), επειδή και ενώ η ένδειξη υποστήριζε ικανοποιητική φόρτιση, η κίνηση ήταν ασυνήθιστα αργή και τα πεντάλ τόσο σκληρά που χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια στην μετακίνηση.
Σε δύο τουλάχιστον, εντοπίσαμε αστοχία ευθυγράμμισης τιμονιού.
Σε διαφορετικές χρονικές περιόδους κάναμε τουλάχιστον τέσσερις χρήσεις διαφορετικών ποδηλάτων (και βραδινές), με φώτα εκτός λειτουργίας
Άλλες φορές έτρεμε το μπροστινό “φτερό”. Άλλες το καλαθάκι και σε μία, ολόκληρο σχεδόν το ποδήλατο.
ΑΚΛΕΙΔΩΤΑ… ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΡΗΣΗ!
Συνέβει και φορές, που ενώ το κλειδώσαμε μέσω της εφαρμογής η οποία επιβεβαιώνει την λήξη ενοικίασης, πρακτικά δεν είχε κλειδώσει και επειδή είναι κοινόχρηστο, αν κάποιος είχε την εύνοια της τύχης να το προσέξει, θα είχε δωρεάν ηλεκτρικό ποδήλατο για αρκετές ίσως μέρες! Ίσως και για μεγάλο διάστημα.
Αυτό μάλλον εξαρτάται από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου που διαχειρίζεται τον πολυάριθμο στόλο (των 10 δηλαδή ποδηλάτων) και πότε θα γίνει αντιληπτό. Είτε όταν ενημερωθεί μέσω του συστήματος για την ενεργή ή όχι κατάσταση κίνησης, ή από τυχαίο γεγονός!
ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ – ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΚΥΠΡΟΥ
Παρατηρήσαμε ότι ενώ θα σκεπτόταν κανείς πως είναι δευτερεύουσας επιλογής, αφού ως κύριο σύμφωνα με την κοινή λογική θεωρείται αυτό που είναι το πλέον κεντρικότερο μπροστά στο Δημαρχείο… Συμβαίνει το αντίθετο!
Τις περισσότερες φορές δεν είναι κανένα στο σημείο του δημαρχείου, ενώ στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σημείο της Κύπρου μπορεί να υπάρχουν και τρία και τέσσερα ίσως και πέντε διαθέσιμα. Ή και κάποια αφόρτιστα. Άλλωστε το είπαμε. Η απουσία φόρτισης επί σειρά ημερών είναι τόσο συχνή που δεν μας προκαλεί εντύπωση.
ΛΟΓΙΚΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Ισχυρισμός που θα αποδώσει την διαφορά μεταξύ των δύο σημείων, στο γεγονός ότι λόγω των υπηρεσιών που στεγάζονται στον “κόμβο” της οδού Κύπρου υπάρχει έντονη κινητικότητα δημοτών και άρα περισσότερες ενοικιάσεις με αυτόν τον προορισμό, δεν ευσταθεί για πολλούς λόγους και ενδεικτικά αναφέρουμε:
1) Λαμβάνοντας υπόψην τον πάγιο αριθμό των 10 μόνο διαθέσιμων δίτροχων ηλεκτροκίνησης. Συνδυαστικά με τα διαφορετικά σημεία της περιοχής όπου οι χρήστες της προηγούμενης ημέρας τα “παρκάρισαν” διακόπτοντας την ενοικίαση, καθώς και τις αποστάσεις μεταξύ τους που συχνά είναι έως και πολύ μεγάλες, καταρρίπτουν αυτήν την εκδοχή.
2) Σύμφωνα με τα παραπάνω και συνδυαστικά με το ότι δεν είναι καθημερινά οι ίδιοι πολίτες που επισκέπτονται αυτές τις υπηρεσίες, εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι δεν είναι δυνατόν την επόμενη να πάρουν το ίδιο ποδήλατο από εκεί που το άφησαν την προηγούμενη και να το ξαναπάνε στην Κύπρου. Γιατί να το κάνουν;
3) Αν παραδεχτούμε ότι δεν πρόκειται για τους ίδιους πολίτες καθημερινά, αλλά για διαφορετικούς. Τότε λαμβάνοντας υπόψη τις αποστάσεις μεταξύ των ποδηλάτων στα σημεία που τα άφησαν την προηγούμενη οι (κάθε φορά χθεσινοί) ενοικιαστές τους… και θυμίζουμε ότι συχνά είναι αρκετά μεγάλες, μένει να εξηγηθεί ένας απλός προβληματισμός.
Γιατί να κάνει κάποιος μια επιπλέον διαδρομή προκειμένου να βρει και να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο, για να μεταβεί στην οδό Κύπρου διανύοντας από το σημείο της αφετηρίας του ίση ή σχεδόν ίση απόσταση με αυτή, που θα έκανε πηγαίνοντας κατευθείαν εκεί χωρίς ηλεκτροκίνητο δίτροχο.
Ας υποθέσουμε δηλαδή ότι κάποιος μένει στην περιοχή της εφορίας. Το κοντινότερο διαθέσιμο ποδήλατο είναι στο πάρκο Παρμενίωνα ή στον Άγιο Βασίλειο. Ποιός ο λόγος να πάει ως εκεί για το πάρει, διανύοντας παραπάνω απόσταση η οποία είναι ίση περίπου με τον αρχικό του προορισμό, διπλασιάζοντας έτσι κόπο και χρόνο;
4) Επίσης. Κάποιος που μένει σε χωριό του δήμου και ήρθε με αστική συγκοινωνία ή το υπεραστικό ΚΤΕΛ, σίγουρα αποβιβάστηκε πολύ κοντά στις εν λόγω υπηρεσίες. Οπότε ακόμα και περνώντας από τον ΚΕΝΤΡΙΚΟ σταθμό διάθεσης μπροστά στο Δημαρχείο (που θεωρητικά θα έπρεπε να έχει διαθέσιμα) γιατί να πάρει ένα ποδήλατο από εκεί για να μετακινηθεί ως την Κύπρου που είναι δίπλα του σχεδόν στα δύο ή τρία μόλις τετράγωνα;
5) Ακόμα και αν κάνουμε λάθος σε όλα τα παραπάνω. Πως είναι δυνατόν (έστω και με λιγοστές εξαιρέσεις) να νοικιάσει κάποιος ένα ποδήλατο για να μετακινηθεί προς την Κύπρου, αποφεύγοντας το περπάτημα ή το αυτοκίνητο κλπ χωρίς να παίρνει ξανά ένα από αυτά που στέκονται εκεί για την επιστροφή του ή για την αμέσως επόμενη μετακίνησή του, οπουδήποτε στην πόλη. Και όλοι μα όλοι… καταλήγουν στην ίδια επιλογή; Και μόνο σε ότι αφορά το σημείο της Κύπρου;
Τα ίδια επιχειρήματα με διαφορετικά ίσως χαρακτηριστικά, καταρρίπτουν και πιθανό ισχυρισμό στην προσπάθεια η διαφορά μεταξύ του Κεντρικού Σημείου Διάθεσης στο Δημαρχείο και αυτού της Κύπρου να αποδοθεί στις επιχειρήσεις εστίασης που το περιβάλλουν.
Σε όλη την διάρκεια της έρευνας, δεν έπεσε στην αντίληψή μας ούτε ζευγάρι, ούτε και παρέα που να έκαναν χιλιόμετρα μεταξύ άλλων σημείων… αναζητώντας ποδήλατα, για να πάνε στην ταβέρνα επιλογής τους ή γενικότερα, για να κάνουν την έξοδό τους.
Πράγματι όμως. Στο συγκεκριμένο σημείο, υπάρχει και ένα σύνολο διαφόρων υπηρεσιών με αρκετές επισκέψεις δημοτών. Γραφεία που λόγω του αντικειμένου τους σχετίζονται, συνεργάζονται ή εξυπηρετούν ανάγκες του δήμου.
Ωστόσο. Επειδή δεν βρίσκουμε σοβαρό λόγο που να δικαιολογεί την διαφορά με επιλογή των δημοτών. Και επειδή όλοι χωρίς εξαίρεση κοντά στις σοβαρές μας σκέψεις κάνουμε και χαζές, λέμε τώρα…
Έχουμε μόνο δέκα (10) διαθέσιμα ποδήλατα. Ας πούμε ότι δύο από αυτά, είναι κάπου αφόρτιστα και ανενεργά παρκαρισμένα ή και πεταμένα (έχει συμβεί και αυτό). Άλλα τρία σε διαφορετικά σημεία της πόλης με ενεργή ή όχι ενοικίαση. Μένουν πέντε (5)… Τα οποία βρίσκονται σχεδόν καθημερινά όχι οπουδήποτε, αλλά στον “κομβο” της οδού Κύπρου!
Μήπως αυτά εξυπηρετούν γρήγορες υπηρεσιακές μετακινήσεις μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών και του δήμου; Λέμε τώρα…
ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΠΥΡΟΣ ΖΑΓΟΡΑΙΟΣ
Όπως προαναφέραμε, για πολύ μεγάλο διάστημα και όχι περιστασιακά η Κύπρου, αποτελεί πλέον το κύριο σημείο ως “ΣΤΑΘΜΟΣ” διάθεσης.
Ωστόσο, υπήρξαν και περιπτώσεις που μας εξέπληξαν και μας οδήγησαν σε σκέψεις ακόμα και επιστημονικών σεναρίων άλλου τύπου.
Αυτό γιατί, ενώ περπατήσαμε μέχρι το σημείο που σύμφωνα με τις ενδείξεις της επίσημης εφαρμογής κινητού μέσω της οποίας πραγματοποιείται η ενοικίαση, θεωρητικά θα βρίσκαμε τουλάχιστον δύο ή περισσότερα.
Μάταια όμως προσπαθούσαμε να βρούμε έστω ένα από αυτά, ακολουθόντας πιστά τις ενσωματωμένες οδηγίες GPS. Δεν υπήρχε κανένα.
Ακόμα και όταν φτάναμε στο ακριβές σημείο που υποδείκνυε η συγκεκριμένη εφαρμογή με την ενσωματωμένη λειτουργία και “πινέζα” της google, συνεχίζαμε να σιγοτραγουδάμε το ρεφρέν του Σπύρου Ζαγοραίου… “Έφαγα τη γη, να σ’ αναζητάω”.
Ώσπου εγκαταλείψαμε την προσπάθεια με επιρροές από την ταινία “το πείραμα της Φιλαδέλφειας” σε σκηνοθεσία του Stewart Raffill και την θεωρία του Ενοποιημένου Πεδίου, που παρουσίασε για πρώτη φορά επίσημα ο Αϊνστάιν, το 1925-1927
Η τηλεμεταφορά μέσω της οποίας εξαφανίζονται άνθρωποι και αντικείμενα, δεν είναι πλέον πείραμα αλλά πραγματικό γεγονός. Επαναλαμβάνεται στον Δήμο Αλεξανδρούπολης.
Και έτσι η Δημοτική αρχή Ζαμπούκη θα ξαναγυρίσει από κει που ήρθε.
Θανάσης Ζωγράφος
info.dimosiotita@gmail.com
Κινητό: 6948961006
ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΑΣ
Email: info.katagelies@gmail.com
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@koumanto
FACEBOOK: https://www.facebook.com/koumanto

Comments